sâmbătă, 4 ianuarie 2020

Adio Olanda, bun venit Țările de Jos (Netherlands)



Știrea despre turism cea mai bulversantă de la acest început de an avea ca titlu “Olanda şi-a schimbat numele de la 1 ianuarie 2020” și a fost publicată de digi24.ro

Articolul începe cu afirmația: Olanda nu va mai exista. Dacă te oprești aici, mintea creează scenarii apocaliptice (dar să nu o judecăm, face parte din mecanismul de supraviețuire pentru care ne-a fost dată). 

De fapt, esența articolului este deosebit de importantă: Începând cu 2020, țara și-a schimbat numele și va purta de acum titulatura oficială de „Țările de Jos” (Netherlands). Potrivit agenției de presă BGNES, schimbarea îi va costa pe olandezi 200.000 de euro din bugetul de stat. De la instituții publice și locale, la instituții de presă și companii private, toate trebuie să treacă și să folosească noua denumire. 


Conform sursei citate, guvernul speră ca prin această modificare țara să scape de eticheta de „țară a drogurilor și a prostituției”. Practic este vorba de rebranding – a schimba numele unei țări în ideea de a schimba percepția oamenilor despre aceasta sau managementul reputației. 

Prin rebranding, un produs sau o companie (dar si o tara) capătă o nouă înfățișare și un nou suflu. Schimbările pot fi de orice fel, de la regândirea numelui, logo-ului, prezentărilor, reclamelor, strategiei de marketing și a celei de promovare, până la schimbarea culturii organizaționale și asocierea cu diverse cauze sociale. Scopul rebranding-ului este de a schimba percepția consumatorului asupra produsului sau serviciului respectiv prin reîmprospătarea imaginii brand-ului și adaptarea lui la nevoile consumatorilor ( 360advertising)


În acest sens, autoritățile din Amsterdam vor să înlocuiască și denumirea celebrului „Cartier Roşu” pe care vor să o schimbe cu De Wallen, numele istoric al zonei. Un motiv în plus sa înțelegem ce stă la baza acestei decizii.

miercuri, 1 ianuarie 2020

Concertul de Anul Nou și Sala de Aur de la Musikverei Viena


În prima zi a anului avem parte de o experiență muzicală intensă datorată Orchestrei Filarmonice din Viena care susține an de an, Concertul de Anul Nou în Sala de Aur a Musikverein. Concertul este vizionat de întreaga lume și prima zi din noul an este celebrată cu ocazia acestui eveniment. Asociația Muzicală Vieneză, Musikverein este cel mai renumit centru al muzicii clasice din Viena. Să fiți spectatorul unui concert în acest loc înseamnă să cunoașteți orașul muzicii, Viena, Austria, la cel mai înalt nivel de calitate. 




Concertul de Anul Nou al Filarmonicii din Viena îi reunește pe cei mai buni dintre cei mai buni: programul muzical plin de vivacitate și antrenant, dar și meditativ în același timp, cu compoziții aparținând dinastiei Strauss și contemporanilor acesteia este un mod minunat de a începe bine noul an. De la valsuri la polci, cea mai vieneză muzică scrisă vreodată reverberează într-o interpretare artistică de valoare. 

Orchestra Filarmonicii din Viena este cea mai bine cotată în Olimpul celor mai bune orchestre internaționale. Până și dirijorii de aici se numără printre cei mai buni din lume. În fiecare an este invitat altcineva și îi putem aminti pe Mariss Jansons (2016), Gustavo Dudamel (2017), Riccardo Muti (2018), Christian Thielemann (2019) şi Andris Nelsons (2020). 



Concertul de Anul Nou are loc la Musikverein, centrul muzicii clasice din Viena. Sala Mare a fost denumită și Sala de Aur. Această sală nu este considerată numai cea mai frumoasă din lume, ci și una dintre cele mai bune săli din lume sub aspect acustic. Coloanele, cariatidele și reliefurile frontonului sugerează că în acest loc a fost ridicat un templu al muzicii. 

Plafonul atrage privirile cu Apollo și cele 9 muze, iar pe coloane sunt sculptate figuri feminine din Antichitate. Incomparabilă este și acustica spațiului deoarece experiențele senzoriale de percepere a sunetelor sunt unice în lume. În fiecare an, din Sala de Aur se transmite la televiziunile din întreaga lume, Concertul de Anul Nou al Filarmonicii din Viena pentru un public ce numără milioane. Şi în cele 364 de zile rămase din an, Asociația Muzicală Vieneză, Musikverein oferă concerte de top. 



Datorită acusticii sale, Sala Mare este considerată una dintre cele mai bune săli de concerte din lume, alături de Konzerthaus din Berlin, Concertgebouw din Amsterdam, Symphony Hall din Boston și Teatro Colón din Buenos Aires. Sala de Aur are aproximativ 49 m lungime, 19 m lățime și 18 m înălțime, 1.744 de locuri pe scaune și 300 de locuri în picioare. 

Este un mod perfect de a începe fiecare an cu bucurie și în armonie. 

Sursa:Wien.info


Templul Concordiei Agrigento, Sicilia - Armonie desăvârșită în spectacolul Dolce Gabbana



Bine ai venit 2020!

Dacă sufletul vostru vibrează la frumusețe, vă invit să urmăriți un spectacol care se apropie de absolut, adevărată Creație, o colecție bogată și prețioasă cât o operă de artă, detalii și culori în perfectă armonie, filmare extraordinară, muzică vibrantă, scenografie mirifică - Templul Concordiei - Valea Templelor din Agrigento - Sicilia- se apropie de Divin și de perfecțiune mai mult decât orice spectacol. Veți vibra la o intensitate neimaginată, veți simți cum frumusețea venită din inspirație poate eleva sufletul. EMOȚIE PURĂ. Seducție desăvârșită. Excelent început de an! Să fie cel mai bun an din viața noastră!






Templul Concordiei a fost scena prezentării colecției Dolce&Gabbana Alta Moda (click aici). Creațiile, adevărate opere de artă, au fost inspirate de mitologia greacă. Templul se află în regiunea siciliană Agrigento, în Valea Templelor - Parco Archeologico e Paesaggistico della Valle dei Templi, pe dealul unde în anul 580 î.Hr. grecii au fondat orașul Akragas.





Zona arheologică care include ruinele a 7 temple dorice a intrat în patrimoniul UNESCO în 1997. Interesant este faptul că simbolul UNESCO este inspirat de cele 6 coloane care alcătuiesc fațada templului.

Este unul dintre cele mai marcante exemple de artă și arhitectură ale Greciei Antice și este una dintre principalele atracții ale Siciliei. Este cel mai mare și cel mai bine conservat templu doric din Sicilia, Italia și unul dintre cele mai bine conservate temple grecești în general, în special din ordinul doric. În afară de Partenon este poate cel mai bine conservat templu doric din lume.

Templul a fost numit după Concordia, zeița romană a armoniei în familie și în societate. Echivalentul ei grecesc este de obicei considerat ca fiind Harmonia. Adesea a fost asociată cu Pax (Pace) deoarece reprezintă o societate stabilă.








marți, 31 decembrie 2019

2020 și destinații de vacanță în topul Airbnb

2020 este începutul unui nou deceniu. Conștientizăm din ce în ce mai mult începuturile întrucât ne propunem obiective din ce în ce mai semnificative. Continuăm fiecare în parte propria călătorie a evoluției personale.
Sa călătorim mai inspirat, să alegem locuri care ne fac sufletul fericit și care ne ajută să descoperim mai multe despre noi și viață.

În cautarea de recomandări pentru destinațiile 2020 am ajuns la un top alcătuit de platforma Airbnb având la  bază rezervările deja facute de turiști pentru anul 2020.

https://www.trafalgar.com/en-eu/travel-with-faith-20
Astfel, privind cu nerăbdare cum să planificăm călătoriile pentru anul viitor, se prognozează un interes din ce în ce mai mare pentru orașele și țările lumii mai puțin cunoscute, cu tradiții păstrate nealterate și atente cu mediul înconjurător.

Marea surpriză a fost să regăsesc România în top 5 al celor mai căutate destinații pentru anul 2020, cu o creștere a rezervărilor de 298% față de anul trecut. Potențialul pentru turism al țării noastre devine deci din ce în ce mai recunoscut și exploatat.

Revenind la topul sus menționat, de la centrele de cultură post-industriale precum Milwaukee și Guadalajara până la destinații emergente care beneficiază de o creștere a turismului sustenabil, lista din acest an este plină de surprize și comori ascunse. Cercetările celor de la Airbnb arată, de asemenea, că unele dintre cele mai căutate destinații sunt orașe și regiuni care se pregătesc pentru evenimente mari, cum ar fi Programul de Explorare a planetei Marte 2020 lansat din Cape Canaveral și numeroasele competiții de surf care se desfășoară în Ubatuba, Brazilia.

Iată cele 20 de destinații din topul Airbnb pentru 2020, bazate pe creșterea anuală a rezervărilor:

1. Milwaukee, WI, US
2. Bilbao, Spain
3. Buriram, Thailand
4.Sunbury, Victoria, Australia
5. Romania
6. Xi’an, China
7. Eugene, OR, US
8. Luxembourg
9. Guadalajara, Mexico
10. Vanuatu
11. Cali, Colombia
12. Cape Canaveral, FL, US
13. Aberdeen, Scotland
14. Courtenay, BC, Canada
15. Ubatuba, Brazil
16. Les Contamines-Montjoie, France
17. Tokyo, Japan
18. Kerala, India
19. Malindi, Kenya
20. Maastricht, Netherlands

1. Milwaukee, WI, SUA
729% creștere față de anul trecut

Gazda Convenției Naționale Democrată de anul viitor, Milwaukee se situează în topul listei de destinații. Această bijuterie istorică de pe țărmurile lacului Michigan trece deseori neobservată, dar are peisaje și atracții culturale fascinante care includ Muzeul de artă proiectat de Calatrava. Și cu peste 105 km de piste de biciclete pitorești, este ușor de văzut de ce Milwaukee experimenteaza o creștere a interesului în rândul turiștilor care rezervă pe Airbnb.


2. Bilbao, Spania
402% creștere față de anul trecut

Transformarea orașului Bilbao de la centru industrial la un centru înfloritor al culturii este cu adevărat remarcabilă. Muzeul Guggenheim, conceput de Frank Gehry, a pus Bilbao pe harta turistică din momentul în care s-a deschis, în 1997. De atunci, orașul basc a fost într-o ascensiune continuă, fiind desemnat Orașul european al anului 2018. Vizitatorii zonei sunt răsplătiți cu o atmosferă plină de viață, o arhitectură uluitoare și un peisaj urban de neuitat. Anul viitor, Bilbao va deveni, de asemenea, o destinație de top pentru fanii sportului: este unul dintre orașele gazdă ale celei mai iubite competiții de fotbal din Europa.



3. Buriram, Thailanda
383% creștere față de anul trecut

Provincia rurală Buriram găzduiește unele dintre cele mai prețioase relicve ale Imperiului Khmer hindus din Thailanda. Cel mai cunoscut monument al său este incredibilul complex Phanom Rung, care este comparabil ca mărime cu vecinul său cambodgian mult mai renumit, Angkor Wat. În plus față de ruinele antice, provincia a devenit și un hotspot sportiv: în 2018 a avut loc evenimentul de inaugurare a curselor MotoGP pe Circuitul Internațional Chang, care joacă, de asemenea, rolul de gazdă a Buriram Marathon în fiecare an. MotoGP este programat să revină în martie anul viitor.


4. Sunbury, Victoria, Australia
356% creștere față de anul trecut

La o scurtă distanță cu mașina la nord-vest de Melbourne, suburbia Sunbury este un loc popular datorită vieții sălbatice, podgoriilor și arhitecturii din epoca victoriană. Atracția principală a zonei o reprezintă faptul că este locul de naștere al celui mai râvnit trofeu de cricket - The Ashes. În 2020, Sunbury pare să atragă fani de cricket din apropiere și din lume, deoarece Melbourne va găzdui Cupa Mondială ICC T20.


5. România
298% creștere față de anul trecut

România, cu dealurile sale verzi și vechile sate rurale, este destinația perfectă pentru oricine caută ceva în afara timpului. Țara are unele dintre cele mai bine păstrate păduri virgine din Europa și, potrivit Indicelui de Performanță de mediu din 2018, 2018 Environmental Performance Index, se află pe locul 15 la nivel mondial când vine vorba de vitalitatea ecosistemului.


6. Xi’an, China
255% creștere față de anul trecut

Adesea citat drept unul dintre locurile de naștere ale civilizației chineze, Xi'an este cunoscut cel mai bine drept orașul războinicilor de teracotă - o vastă colecție de soldați din lut preistorici, descoperită de fermierii locali în 1974. Astăzi, capitala provinciei Shaanxi din China este o cea mai efervescentă atracție a țării, în timp ce numeroasele sale monumente istorice i-au câștigat titlul de „muzeul în aer liber al Chinei”. Orașul antic plănuiește o nouă ofertă în 2020: un program turistic care va introduce 30 de rute turistice nocturne în Xi’an, cu obiective turistice importante, incluzând piețe și spectacole nocturne.


7. Eugene, OR, SUA
213% creștere față de anul trecut

Acest oraș de dimensiuni medii din nord-vestul Pacificului atinge apogeul dintr-un motiv curios: multe companii multinaționale au fost lansate în Eugene, iar orașul și-a făcut un nume ca hub-ul culinar din Oregon. Datorită frumuseții naturale, Eugene a atras de multă vreme susținătorii mediului, mulți dintre aceștia reușind să facă din oraș un centru pentru industria alimentară organică. Planurile ecologice ale orașului sunt vizibile și în angajamentul său de a deveni zonă nepoluată de carbon anul viitor. Acest oraș verde este, de asemenea, o destinație de piste ce vor întâmpina sportivi și spectatori atunci când va găzdui probele naționale de calificare în vara anului 2020.


8. Luxembourg
167% creștere față de anul trecut

Această țară europeană micuță ca dimensiuni  are cu ce să-și  încânte vizitatorii - orașul Luxemburg a fost declarat patrimoniu mondial UNESCO în 1994, datorită fermecătorului său centru istoric. Dincolo de orașul însuși, dealurile împădurite ale țării găzduiesc castele medievale, chei stâncoase, sate fermecătoare și podgorii superbe.


9. Guadalajara, Mexic
158% creștere față de anul trecut

Adesea trecut cu vederea, cel de-al doilea oraș din Mexic câștigă constant recunoașterea pe care o merită. Guadalajara operează într-un ritm mai puțin frenetic decât Mexico City, dar are o sumedenie de atracții pentru a răsplăti vizitatorii - de la arhitectura sa colonială din cartierul hipster Chapultepec la o selecție impresionantă de festivaluri și muzee. De asemenea, merită notate inițiativele eco din Guadalajara: administrația locală încurajează bicicliștii și pietonii să recăștige spațiile publice dominate în mod normal de mașini.


10. Vanuatu
140% creștere față de anul trecut

Aproape la 2.000 de mile est de Australia, acest arhipelag pitoresc  adăpostește insule fabuloase, plaje pustii și o uimitoare faună sălbatică specifică Pacificului. Vanuatu cuprinde peste 80 de insule și are cea mai mare densitate de limbi pe cap de locuitor din lume - peste 100 de limbi native sunt vorbite în întregul arhipelag. Gama de activități oferite este, de asemenea, diversă - de la drumeții pe un vulcan până la scuba diving.



*Creșterea se bazează pe datele interne Airbnb pentru rezervările făcute pentru 2020 față de cele pentru anul 2019, în aceeași perioadă de referință. 

Despre următoarele 10 destinații povestim în noul an aici.

La mulți ani de Vacanțe cu Sens!

Sursa: Airbnb

joi, 26 decembrie 2019

Nașterea mistică - Sandro Botticelli


Natività mistica este numele dat picturii realizate în anul 1500 de maestrul Italian al Renașterii Sandro Botticelli care se află în prezent expusă la National Gallery din Londra. Este singura operă de artă semnată de către pictor și este specială prin natura neobișnuită a iconografiei Nașterii.

Subiectul pânzei este nașterea lui Hristos, interpretată ca o adorație a Fiului de către Maria cu Iosif, păstori și magi, printre corurile îngerești. Pictura lui Botticelli, "Nașterea mistică" - este plină de simboluri: Fecioara Maria, cu mantia albastră a purității, aplecată în adorație asupra copilului Iisus, în timp ce un bou (după Isaia, și-ar cunoaște Stăpânul și Îl încălzește prin respirația sa) și un măgar (care cunoaște ieslele Stăpânului) Îl privesc. În stânga lui Iisus Hristos se văd Iosif și Magii.

Nașterea Mistică prezintă o scenă de bucurie și sărbătoare, de încântare pământească și cerească, cu îngeri care dansează în partea superioară a tabloului. Deasupra apare numele lui Sandro Botticelli - dar și cuvinte apocaliptice și tulburătoare. Inscripția greacă se traduce prin: „Această imagine, la sfârșitul anului 1500, în Italia tulburată, eu, Alessandro, la jumătatea timpului de după timp, am pictat, conform celui de-al unsprezecelea [capitol] din Sfântul Ioan, în cel de-al doilea verset al Apocalipsei, în timpul eliberării diavolului timp de trei ani și jumătate; atunci el va fi legat în [capitolul] al doisprezecelea și îl vom vedea [îngropat] ca în această imagine ”.


Trei îngeri citesc din Cartea Sfântă pe acoperișul staulului. Hainele lor amintesc culorile celor trei virtuți teologice (alb pentru Credință, roșu pentru Caritate și verde pentru Speranță). Mai sus, dincolo de peșteră, se deschide o pădure formată din copaci aranjați într-un semicerc, iar pe cerul albastru, se deschide o bucată strălucitoare de paradis, pe un fundal de aur, unde un grup de 12 îngeri ținându-se de mâini, pun în scenă un carusel dansant semnificând atât Sfânta Treime, cât și ciclul nașterii, vieții și morții; au în mâini ramuri de măslin, semn al împăcării omului cu Dumnezeu și al păcii. Cercul îngerilor reprezintă dansul vieții, simbol al rodniciei și al regenerării spirituale. Ramurile de măslin și îmbrățișarea îngerilor simbolizează pacea universală, care se va răspândi pe pământ după venirea Mântuitorului.

În stânga, un înger îmbrăcat în roz însoțește cei trei magi; magii din stânga nu poartă daruri, ci propriul lor devotament. În dreapta, un înger îmbrăcat în alb îl arată pe Iisus la doi păstori. Amândoi țin ramuri de măslin.

În partea de jos a lucrării, trei îngeri îmbrățișează trei oameni, părând să-i ridice de la pământ; scena poate simboliza și sărutul comuniunii dintre îngeri și personaje credincioase, deci virtuoase. Câteva pergamente proclamă în latină „pace pe pământ oamenilor buni”. În spatele lor, șapte diavoli fug înspăimântați în lumea subterană, unii străpungându-se cu vârfurile propriilor arme și plonjând în adâncuri prin fisurile solului: este probabil o viziune profetică a eliberării umanității de rău. La vederea Mântuitorului, demonii fug de suprafața pământului pentru a se refugia în întunericul Lumii subterane.

Lucrarea îmbină tema nașterii lui Hristos cu cea a celei de-a doua veniri, adică întoarcerea pe Pământ înainte de Judecata de Apoi, așa cum a fost promisă în Cartea Apocalipsei. Cu această ocazie va exista o reconciliere completă între oameni și Dumnezeu, așa cum înfățișează figurile aflate în prim plan. Sau cele trei cupluri ar putea indica mijloacele de a depăși prezența răului, adică frăția și, prin exemplul îngerilor, rugăciunea. Motivul peșterii este strâns legat de misiunea pământească a lui Hristos, Mântuitorul sufletelor celor drepți. 

luni, 23 decembrie 2019

Sibiu de Crăciun - Catedrala Ortodoxă


Dacă tot ajungeți la cel mai promovat Târg de Crăciun din țară, cel de la Sibiu, vă recomand să vizitați și Catedrala Ortodoxă, (sau Catedrala mitropolitană din Sibiu) cu hramul „Sfânta Treime”, cel mai mare lăcaş de cult din Sibiu, fiind şi catedrală a Mitropoliei Ardealului. A fost construită între anii 1902-1906, fiind un simbol al municipiului Sibiu. Este inclusă în Lista monumentelor istorice din județul Sibiu, din anul 2004. 



Ceea ce ne-a uimit a fost asemănarea incredibilă cu catedrala Sfânta Sofia din Istanbul din punct de vedere arhitectonic. Chiar acesta a fost planul arhitecţilor Iosif Kammer şi Virgil Nagy, profesori la Politehnica din Budapesta, cei care au câștigat proiectul. Diferenţele sunt date în ceea ce priveşte dimensiunile construcţiei şi de turnurile masive de la intrare cu forme specifice arhitecturii eclesiale ardelene, cu anumite elemente din stilul baroc. 

Vedeți filmarea din exterior și interior de la final sau click aici

Biserica are dimensiuni impunătoare: 53,10 m lungime și 25,40 m lățime în centru. Cupola are 24,70 m înălțime (34,70 m de la sol) și 15 m diametru, în timp ce turnurile au 43 m înălțime (45 m cu tot cu crucile din vârf). 



Pictura originală a cupolei, executată de Octavian Smilgelschi, îl înfăţişează pe Iisus înconjurat de îngeri. Tot Octavian Smilgelschi i-a zugrăvit şi cei patru Evanghelişti din pandantivi, precum şi icoanele de pe iconostas; din păcate nu a putut termina pictarea catedralei din cauza lipsei de fonduri de atunci. Octavian Smilgelschi este cel care a creat la Sibiu un stil propriu, de tip „neobizantin”, o sinteză strălucită de elemente din pictura bizantină, a Renaşterii şi din cea populară românească, fiind cel care a inaugurat „arta bisericească modernă în Ardeal”. 





Sub cupolă, prins în lanţuri masive se găseşte candelabrul mare, aurit, cu 76 de becuri, executat de firma Zeiser-Habinger din Viena. 


Mobilierul din interiorul catedralei a fost confecționat la București și la Sibiu. Sculptura iconostasului, a tronului arhieresc şi a ripidelor a fost realizată de sculptorul Constantin Babic din București, iar amvonul, cele două strane pentru cântăreți, tetrapodul din mijlocul catedralei, cele 28 de strane pentru preoți și 82 pentru credincioși au fost confecționate de meșterul Emil Pătruțiu din Sibiu. Toate piesele sculptate sunt apreciate pentru execuţia lor, dar şi datorită faptului că s-au introdus şi motive populare româneşti. Iconostasul (suflat cu aur), tronul arhieresc, stranele pentru cântăreţi, amvonul şi tetrapodul din mijlocul bisericii au fost lucrate din lemn de tei, celelalte fiind lucrate în lemn de stejar. 






Un pic de istorie 

În secolul al XVIII-lea, la cererea întregului cler ortodox al românilor din Ardeal, Curtea imperială de la Viena i-a îngăduit episcopului ortodox Sofronie Chirilovici să-și mute scaunul episcopal la Sibiu. Episcopii succesori ai lui Sofronie Chirilovici au continuat să-şi aibă reședința la Sibiu. 

La jumătatea secolului al XIX-lea, ca urmare a creșterii influenței clerului, a oamenilor de afaceri și a intelectualilor români ortodocşi din Sibiu, s-a simțit necesitatea construirii unui sfânt lăcaş care să îndeplinească rolul de catedrală a Bisericii Ortodoxe din Transilvania. 




Ideea construirii unei catedrale ortodoxe la Sibiu i se datorează Sf. Ierarh Andrei Șaguna al Ardealului. Într-un memoriu din 12 ianuarie 1850 adresat comisarului imperial Bach, Andrei Șaguna trecea construirea unei catedrale pe primul loc în lista de necesități a eparhiei sale. El a fost şi cel care a instituit colecta pentru edificarea catedralei, în urma aprobării dată în anul 1857, de împăratul Franz Josef I (care a şi donat 1000 de galbeni, fiind astfel printre primii ctitori). Până la moartea Sf. Andrei Șaguna (1873) se strânsese o sumă de peste 51.000 de florini, dar lucrările de construcţie tot nu începuseră, datorită refuzului (şi tărăgănărilor) Sfatului orăşenesc (Consiliul municipal de atunci) de a acorda locul numit „Zoldiș” pentru amplasarea catedralei. 


În ceea ce priveşte terenul pentru construirea catedralei, Mitropolitul Ioan Mețianu s-a opus construirii catedralei în amplasamentul de pe strada Morii, care fusese propus și acceptat inclusiv de administrația locală condusă de primarul de atunci al Sibiului, Josef Drotleff. La iniţiativa sa, a fost ales locul din cetatea Sibiului de pe strada Măcelarilor nr. 39, unde se afla o mică biserică grecească cu hramul „Schimbarea la Faţă”. Autoritățile locale au acceptat, în cele din urmă, demolarea vechii biserici grecești și construirea catedralei pe locul acesteia. 

Piatra de temelie a catedralei a fost aşezată la 5 august 1902 (18 august pe stil nou), ziua de naștere a împăratului Franz Josef I. 

Sursa: https://ro.orthodoxwiki.org/Catedrala_Ortodox%C4%83_din_Sibiu


Filmare exterior și interior