Podul lui Traian, construit in numai trei ani (103-105), pe Dunarea de Jos, la est de Portile de Fier, in apropiere de orasul Drobeta-Turnu Severin dupa planurile celebrului arhitect Apolodor din Damasc a fost cea mai indrazneata lucrare inginereasca a antichitatii romane.
Opera in premiera de mare complexitate tehnologica (nici astazi nu i se cunosc in intregime formulele tehnice), acest pod a fost ridicat pe 20 de pile (piloni) din blocuri de piatra, era lung de 1.135 m, lat de 14,55 m si inalt de 18,60 m, avand la capete cate un portal monument, din care relicve pe verticala se vad si azi pe ambele maluri ale Dunarii. Pentru partea lemnoasa a constructiei s-au folosit stejarii de pe 200 de hectare de padure.
Maretia arhitectonica si tehnica a podului de peste Dunare era, cel putin pentru antichitate, remarcabila si demonstreaza importanta strategica pe care Traian a dat-o constructiei si prin asta cuceririi Daciei.
Podul lui Traian este un monument istoric, ce face parte din Patrimoniul cultural national, aflat in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor, prins pe Lista monumentelor istorice.
Opera in premiera de mare complexitate tehnologica (nici astazi nu i se cunosc in intregime formulele tehnice), acest pod a fost ridicat pe 20 de pile (piloni) din blocuri de piatra, era lung de 1.135 m, lat de 14,55 m si inalt de 18,60 m, avand la capete cate un portal monument, din care relicve pe verticala se vad si azi pe ambele maluri ale Dunarii. Pentru partea lemnoasa a constructiei s-au folosit stejarii de pe 200 de hectare de padure.
Maretia arhitectonica si tehnica a podului de peste Dunare era, cel putin pentru antichitate, remarcabila si demonstreaza importanta strategica pe care Traian a dat-o constructiei si prin asta cuceririi Daciei.
Podul lui Traian este un monument istoric, ce face parte din Patrimoniul cultural national, aflat in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor, prins pe Lista monumentelor istorice.