La numarul 92, pe Passeig de Gràcia (passeig este cuvantul catalan pentru promenada), in districtul Eixample din Barcelona se afla o cladire speciala proiectata de arhitectul catalan Antoni Gaudí intre anii 1905–1910, dar terminata oficial in 1912.
Casa Mila a fost imediat numita “La Pedrera” (Cariera de piatra), datorita fatadei sale exterioare ce aduce cu o stanca. Exista multe terorii referitoare la sursa de inspiratie a lui Gaudi cand a proiectat La Pedrera, de la valurile oceanului pana la anumiti munti, natura fiind singura sursa de inspiratie a arhitectului in toate operele sale. Indiferent de izvorul de inspiratie ce a stat la baza crearii acestei capodopere, cladirea pare o sculptura plina de contraste intre zonele cu piatra pala si cele cu fier inchis la culoare, de curbe si concavitati.
Balcoanele sunt din fier forjat si au fost proiectate de un prieten al lui Gaudi, Josep Maria Jujol, care a mai colaborat si in alte ocazii cu celebrul arhitect. Fiecare dintre balustrade este diferita de celelalte.
Gaudi a gandit Casa Milà ca un simbol spiritual. Elemente religioase evidente includ un fragment din rugaciunea Rozariului pe cornisa si statui ale Fecioarei Maria in planul originar in special Maica Domnului a Rozariului si a celor doi arhangheli, Sf. Mihail si Gavril. Designul lui Gaudi nu a fost urmat in totalitate. Guvernul local a obiectat la unele aspecte ale proiectului, amendand proprietarii pentru mai multe infractiuni din domeniul constructiilor, ordonand chiar demolarea unor parti care depaseau inaltimea standard pentru cladirile din oras. Dupa ce s-a luat decizia de a exclude grupul statuar al Fecioarei Maria si al arhanghelilor, Gaudi si-a dorit abandonarea proiectului, dar a fost convins sa nu renunte totusi la acesta de catre un preot.
Acest imobil construit pentru cuplul Rosario Segimon si Pere Milà reprezinta una dintre cele mai pline de imaginatie cladiri din istoria arhitecturii, fiind de fapt mai mult o sculptura decat o cladire in sine. Figureaza din anul 1984 pe lista de locuri din patrimoniul mondial UNESCO.
Casa Mila a fost imediat numita “La Pedrera” (Cariera de piatra), datorita fatadei sale exterioare ce aduce cu o stanca. Exista multe terorii referitoare la sursa de inspiratie a lui Gaudi cand a proiectat La Pedrera, de la valurile oceanului pana la anumiti munti, natura fiind singura sursa de inspiratie a arhitectului in toate operele sale. Indiferent de izvorul de inspiratie ce a stat la baza crearii acestei capodopere, cladirea pare o sculptura plina de contraste intre zonele cu piatra pala si cele cu fier inchis la culoare, de curbe si concavitati.
Balcoanele sunt din fier forjat si au fost proiectate de un prieten al lui Gaudi, Josep Maria Jujol, care a mai colaborat si in alte ocazii cu celebrul arhitect. Fiecare dintre balustrade este diferita de celelalte.
Gaudi a gandit Casa Milà ca un simbol spiritual. Elemente religioase evidente includ un fragment din rugaciunea Rozariului pe cornisa si statui ale Fecioarei Maria in planul originar in special Maica Domnului a Rozariului si a celor doi arhangheli, Sf. Mihail si Gavril. Designul lui Gaudi nu a fost urmat in totalitate. Guvernul local a obiectat la unele aspecte ale proiectului, amendand proprietarii pentru mai multe infractiuni din domeniul constructiilor, ordonand chiar demolarea unor parti care depaseau inaltimea standard pentru cladirile din oras. Dupa ce s-a luat decizia de a exclude grupul statuar al Fecioarei Maria si al arhanghelilor, Gaudi si-a dorit abandonarea proiectului, dar a fost convins sa nu renunte totusi la acesta de catre un preot.
Acest imobil construit pentru cuplul Rosario Segimon si Pere Milà reprezinta una dintre cele mai pline de imaginatie cladiri din istoria arhitecturii, fiind de fapt mai mult o sculptura decat o cladire in sine. Figureaza din anul 1984 pe lista de locuri din patrimoniul mondial UNESCO.