sâmbătă, 4 ianuarie 2020

Adio Olanda, bun venit Țările de Jos (Netherlands)



Știrea despre turism cea mai bulversantă de la acest început de an avea ca titlu “Olanda şi-a schimbat numele de la 1 ianuarie 2020” și a fost publicată de digi24.ro

Articolul începe cu afirmația: Olanda nu va mai exista. Dacă te oprești aici, mintea creează scenarii apocaliptice (dar să nu o judecăm, face parte din mecanismul de supraviețuire pentru care ne-a fost dată). 

De fapt, esența articolului este deosebit de importantă: Începând cu 2020, țara și-a schimbat numele și va purta de acum titulatura oficială de „Țările de Jos” (Netherlands). Potrivit agenției de presă BGNES, schimbarea îi va costa pe olandezi 200.000 de euro din bugetul de stat. De la instituții publice și locale, la instituții de presă și companii private, toate trebuie să treacă și să folosească noua denumire. 


Conform sursei citate, guvernul speră ca prin această modificare țara să scape de eticheta de „țară a drogurilor și a prostituției”. Practic este vorba de rebranding – a schimba numele unei țări în ideea de a schimba percepția oamenilor despre aceasta sau managementul reputației. 

Prin rebranding, un produs sau o companie (dar si o tara) capătă o nouă înfățișare și un nou suflu. Schimbările pot fi de orice fel, de la regândirea numelui, logo-ului, prezentărilor, reclamelor, strategiei de marketing și a celei de promovare, până la schimbarea culturii organizaționale și asocierea cu diverse cauze sociale. Scopul rebranding-ului este de a schimba percepția consumatorului asupra produsului sau serviciului respectiv prin reîmprospătarea imaginii brand-ului și adaptarea lui la nevoile consumatorilor ( 360advertising)


În acest sens, autoritățile din Amsterdam vor să înlocuiască și denumirea celebrului „Cartier Roşu” pe care vor să o schimbe cu De Wallen, numele istoric al zonei. Un motiv în plus sa înțelegem ce stă la baza acestei decizii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu