sâmbătă, 4 decembrie 2010

Mircea Eliade despre Romania


Eliade, ca orice geniu, este mereu actual. Extrase din interviul acordat unei reviste.

Cred in destinul neamului romanesc. Un neam care a dovedit uriase puteri de creatie, in toate nivelurile realitatii, nu poate naufragia la periferia istoriei, intr-o democratie balcanizata si intr-o catastrofa civila.

Putine neamuri europene au fost inzestrate de Dumnezeu cu atatea virtuti ca neamul romanesc. Unitatea lingvistica este aproape un miracol (limba romana este singura limba romanica fara dialecte). Romanii au fost cei mai buni creatori de State din sud-estul Europei. Puterea de creatie spirituala a neamului nostru sta marturie in folclor, in arta populara, in sensibilitatea religioasa.

Un neam harazit cu atatea virtuti – biologice, civile, spirituale – poate el pieri fara sa-si fi implinit marea sa misiune istorica? Poate neamul romanesc sa-si sfarseasca viata in cea mai trista descompunere pe care-ar cunoaste-o istoria, surpat de mizerie si sifilis, cotropit de evrei si sfartecat de straini, demoralizat, tradat, vandut pentru citeva sute de milioane de lei? Oricat de mare ar fi vina parintilor nostri, pedeapsa ar fi prea neinduplecata. Nu pot crede ca neamul romanesc a rezistat o mie de ani cu arma in mana, ca sa piara ca un las, astazi, imbatat de vorbe si alcool, imbecilizat de mizerie si paralizat de tradare.

Cred in aceasta biruinta pentru ca, inainte de toate, cred in biruinta duhului crestin. O miscare izvorata si alimentata de spiritualitatea crestina, o revolutie spirituala care lupta in primul rand impotriva pacatului si nevredniciei – nu este o miscare politica. Ea este o revolutie crestina. Cuvantul Mintuitorului a fost inteles si trait in felurite chipuri, de catre toate neamurile crestine, de-a lungul istoriei. Dar niciodata un neam intreg n-a trait o revolutie crestina cu toata fiinta sa; niciodata cuvantul Mantuitorului n-a fost inteles ca o revolutie a fortelor sufletesti impotriva pacatelor si slabiciunilor carnii; niciodata un neam intreg nu si-a ales ca ideal de viata calugaria si ca mireasa moartea.

In timp ce toate revolutiile contemporane au ca scop cucerirea puterii de catre o clasa sociala sau de catre un om, noua revolutie are drept tinta suprema: mantuirea neamului, impacarea neamului romanesc cu Dumnezeu. De aceea sensul revolutiei se deosebeste de tot ceea ce s-a facut pana astazi in istorie, si biruinta va aduce dupa sine nu numai restaurarea virtutilor neamului nostru, o Romanie vrednica, demna si puternica – ci va crea un om nou, corespunzator unui nou tip de viata europeana.

Omul nou nu s-a nascut niciodata dintr-o miscare politica – ci intotdeauna dintr-o revolutie spirituala, dintr-o vasta prefacere launtrica. Asa s- a nascut omul nou al Crestinismului, al Renasterii etc., dintr-un desavarsit primat al spiritului impotriva temporalului, dintr-o biruinta a duhului impotriva carnii. Omul nou se naste printr-o adevarata traire si fructificare a libertatii.

Cred in biruinta revolutiei pentru ca eu cred in libertate, in puterea sufletului impotriva determinismului biologic si economic. Cei care vin in revolutie vin pentru ca se simt liberi. Instinctele de conservare, lasitatile care zac in sufletul fiecaruia, frica – toate acestea sunt infrante. Revolutionarul nu mai e robul determinismului si al instinctelor biologice. El stie ca “n-are nici un interes”, ca “n-are nimic de castigat”, integrandu- se in fenomen. Dimpotriva, stie ca va fi lovit in interesele lui, ca viata va fi mai grea, ca poate va intra in temnite, sau poate va da piept chiar cu moartea. Toate “interesele” si instinctele acestea, care “determina” viata fiecarui om, sunt infrante prin marele gest de libertate al aderarii la Revolutie. Se poate spune, fara urma de paradox, ca singurii oameni care cunosc si traiesc libertatea sunt astazi, in Romania, revolutionarii.


Cei care nu cunosc Schimbarea, ca si cei care lupta impotriva ei, continua sa vorbeasca despre “dictatura” si se mira ca tinerii intelectuali adera cu atata spontaneitate la un curent in care “personalitatea” este strivita si libertatea suprimata.

Am avut prilejul sa ma ocup altadata de subita admiratie a oamenilor nostri politici pentru “personalitate”, de teama lor ca in Romania nu se vor mai putea ridica “personalitatile”. Ii intrebam atunci cate “personalitati” a creat regimul libertatii lor. Unde sunt? Care sunt? Si mai intrebam ce au facut politicienii nostri pentru oamenii cu adevarata “personalitate”, care au iesit la lumina prin munca, geniul sau talentul lor, si au fost osanditi la o viata de mediocritate si jertfa. Ce au facut politicienii nostri, din toate partidele, pentru un Lucian Blaga sau Aron Cotrus, un Camil Petrescu, un Perpessicius si altii?

Ce-au facut politicienii pentru generatia tanara de carturari, artisti, tehnicieni si ganditori? Care este tanarul cu “personalitate” pe care l-a descoperit vreun partid politic si l-a pus la locul pe care-l merita, i-a dat putinta sa-si fructifice inteligenta sau talentul pentru binele obstesc? Eu stiu ca au fost “descoperiti” o suma de afaceristi precoci, secretari “inteligenti” si lichele domestice, cu care s-au “intinerit” cadrele partidelor.

Apologetii acestia de ultima ora ai “personalitatii” sunt tot atat de ridiculi pe cat sunt de ipocriti. Le aminteam cu alt prilej ca in cele mai disciplinate si mai severe ordine calugaresti catolice s-au putut inalta totusi destule personalitati. Un Thomas din Aquino nu seamana cu un Francisc din Assisi, un Bonaventura cu un François de Salle.

Personalitatea creste si rodeste pretutindeni, si cu cat e mai severa disciplina, cu atat “personalitatea” se defineste mai precis. Disciplina nu e totuna cu “dictatura”. Disciplina creste si promoveaza personalitatile – pentru ca orice act de ascultare poate fi un act de comanda asupra ta insuti, asupra instinctelor sau anarhiei tale launtrrice. Actul de ascultare iti da tie comanda asupra bestiei din tine, asupra vietii biologice care incearca sa te mentina in evaziv, in comoditate, in caldicel. Disciplina te intareste pe tine, iti faureste peronalitatea. De aceea cavalerii medievali si feudali au fost atat de liberi si de darji; pentru ca jurasera credinta (fides, trust, treve) unui sef…

Cred in biruinta Romaniei pentru ca eu cred in dragoste. Dragostea singura preface bestia in om, inlocuind instinctele in libertate. Dilige et quod vis fac, spunea Fericitul Augustin: “iubeste si fa ce vrei!”. Cel care iubeste cu adevarat e liber. Dar dragostea transfigureaza pe om si libertatea pe care si-o dobandeste insul iubind nu va stanjeni pe nimeni, nu va face sa sufere pe nimeni.

Cred in destinul neamului nostru; cred in revolutia crestina a omului nou; cred in libertate, in personalitate si in dragoste. De aceea cred intr-o Romanie mandra si puternica, intr-un stil nou de viata, care va transforma in valori spirituale de universala circulatie bogatiile sufletului romanesc….

[Buna Vestire, An I, 1937, Decembrie 17, nr. 244, pp1 – 2]

vineri, 3 decembrie 2010

Horezu – olarit si traditii seculare

Orasul Horezu, zona de cultura si civilizatie, se inscrie ca unul dintre punctele turistice importante din tara noastra. Satul a fost la un moment dat donat de Constantin Brancoveanu Manastirii Hurez.

Localitatea se afla in centrul depresiunii Horezu si este marginita la nord de Muntii Capatanii, cu vf. Ursu de 2124 m si dealurile Negrulestilor, Costestilor si Tomsanilor, pe raurile Luncavat, Ramesti si Romani.

Orasul Horezu este cunoscut ca centru etnografic si ca un vechi centru de ceramica populara. Olaritul continua sa reprezinte emblema locului.

Trebuie remarcata pozitia privilegiata din nordul Olteniei unde exista cea mai mare concentrare de manastiri din tara, majoritatea din ele aflandu-se in aproprierea Horezului.

Accesul in oras se face pe D.N. 67, care face legatura intre municipiul Rm. Valcea (45 km) si municipiul Tg.-Jiu (70 km).

In prima duminica din iunie, localitatea gazduieste binecunoscutul targ de oale. Mesteri din Satu Mare, Corund, Marginea sau Oboga (al doilea centru de olarit dupa Horezu) vin sa isi etaleze talentul. Peste tot sunt masini, targoveti, tarabe pline de "taiere" (farfurii intinse), strachini si urcioare. Ceramica buna trebuie cautata. Culorile traditionale sunt ocrul, verdele si albastrul, iar motivele predilecte ale artistilor din Horezu sunt valul, spirala, sarpele si mai ales cocosul.

Scoala de pictura de la Horezu a polarizat la un moment toate fortele creatoare locale, dand nastere unui curent si unei comunitati artistice in cadrul careia s-a cristalizat stilul brancovenesc. In general, pe baza unor simboluri ale trecutului, exista un potential cultural care nu este cunoscut si exploatat indeajuns.

Muzeul Manastirii Hurez contine diverse piese de arta medievala, tesaturi si numeroase exemplare de documente si carti vechi. Aceste exemplare provin din biblioteca manastirii intiata de Constantin Brancoveanu, care avea una din cele mai valoroase colectii de carte ale timpului sau. Deasupra intrarii in biblioteca scrie si astazi in greceste

"Biblioteca de hrana dorita sufleteasca, aceasta casa a cartilor, iubire pre inteleapta imbelsugare, in anul 1708",

scrisa de arhimandritul Ioan. Colectia avea catalogul sau, doua carti de biblioteconomie precum si carti laice mai rare intr-o manastire: Herodot, Euripide, Hesiod, Aristofan, Luchiano, Cartile lui Iustinian,Cronicile Bizantine si lexicoane gramatici grecesti si latine, studiate si de Alexandru Odobescu in 1860.

Muzeul Etnografic se afla in cadrul Complexului Muzeal de la Maldaresti si are un profil etnografic si de arta medievala. Sunt expuse obiecte de arhitectura populara, cusaturi, tesaturi, picturi si port popular specific.

Galerie de Arta Populara contemporana detine o mare colectie de ceramica din obiecte donate timp de 30 de ani de mesteri populari participanti la Targul de Ceramica din Horezu. Prin piesele prezentate de fiecare centru se poate constata evolutia in ultimele trei decenii a ceramicii romanesti, mutatiile ce s-au produs in tehnica de prelucrare a lutului, in diversificarea formelor, ca urmare a cererii pietei, si nu in ultimul rand a motivelor. Galeria de arta populara contemporana romaneasca se constituie, asemenea Targului ceramicii populare romanesti "Cocosul de Hurezi", intr-o viziune salvatoare a unui mestesug multimilenar.

Manifestari culturale

Viata locuitorilor din Horezu este animata de o serie de evenimente ce promoveaza traditiile si produsele specifice zonei. Dintre cele mai cunoscute targuri si festivaluri populare se numara:

Targul anual de olarit "Cocosul de Hurez" destinat tuturor olarilor din Romania, este organizat pe platoul "Stejari", in prima saptamana din luna iunie si dureaza trei zile. Cea mai mare parte a produselor premiate sunt expuse la galeria de arta contemporana, deschisa la Casa de Cultura din Horezu.

Festivalul Eco-Etno-Folk-Film se organizeaza anual la inceputul lui septembrie la Casa de Cultura "Dinu Sararu" din Slatioara si sunt premiate productii cinematografice de scurt metraj pe teme ecologice, etnologice si folclorice.

"Fagurele de aur" sarbatoare nationala a apicultorilor, se tine in a doua saptamana din iunie si dureaza doua zile, la Tomsani.

"Invartita dorului" festival de cantec ciobanesc si parada de costume populare, se tine in a treia saptamana din luna iunie in satul Vaideeni.

"Braul de aur" sezatoare si concurs de creatie, este organizat in fiecare an in ziua de Sf. Ilie (20 iulie), la Barbatesti.

Sursa: http://www.horezuonline.ro

miercuri, 1 decembrie 2010

Misterele Marii Negre

Marea Neagra este plina de secrete, epavele si ruinele antice impanzind strafundurile sale. Accesul la ele este unul dificil. Doar in anumite perioade ale anului, scafandrii dotati cu un echipament corespunzator au acces la numeroasele obiective de pe fundul marii, pentru ca vechiul Pont Euxin isi pastreaza si sub apa reputatia de mare neprimitoare. "Anul acesta, din iunie si pana in septembrie, nu mi-am putut vedea degetele de la mana, atat de tulbure a fost apa", a spus instructorul de scufundari Evghenii Marasescu.

PORTUL CETATII TOMIS

Multi dintre constanteni nu stiu faptul ca pe o distanta de 300 de metri in largul falezei Cazinoului din Constanta se afla ruinele subacvatice ale portului vechii cetati tomitane. Ele au fost cartografiate de cel considerat a fi parintele scafandreriei romanesti, Constantin Scarlat. Docuri, depozite de marfuri si alte structuri antice stau cuminti, ingropate in uitare, asteptand zile mai bune pentru arheologia romaneasca.

De asemenea, actuala Mangalie, vechea Callatis, are o buna portiune sub apa. Cetatea subacvatica se intinde pe multe hectare, sustine Evghenii Marasescu. "De la Mangalia pana la 2 Mai, mergand in larg pana la 900 de metri sau chiar mai mult, se afla un oras antic subacvatic. Portiuni de pavaj si urme de ziduri sunt vizibile si acum. Ar mai fi o varianta sustinuta de specialisti. Conform acesteia, o parte din ruine sunt ale vechii cetati Callatis, iar o parte sunt urmele asezarilor aflate pe niste insule care formau un fel de port natural", a spus Marasescu.

EPAVE MEDIEVALE

Epavele antice si medievale se odihnesc in malul Marii Negre, dar scafandrii sustin ca nu le pot determina vechimea, acesta fiind apanajul arheologilor. Cel putin patru epave considerate medievale se afla in sudul litoralului. "Doua sunt la Mangalia, una la Costinesti si una la Eforie. Din ele se mai zaresc doar coastele si chila. Pot fi zarite si ancore sau amfore, dar alte obiecte mai mici sau comori nu exista, pentru ca in Marea Neagra s-au tranzactionat doar bunuri de consum, nu ca-n Marea Caraibilor, pe unde erau transportate comorile Americii de Sud", a precizat Evghenii Marasescu.

AGATELE DE LA 2 MAI

Instructorul de scufundari a povestit ca, daca ar exista o legenda a comorilor, aceasta ar fi legata de golful de la 2 Mai. Potrivit legendei, o nava romana care a venit in Marea Neagra incarcata doar cu balast l-a aruncat cand a luat marfa pentru pietele imperiului. Insa balastul era sol vulcanic din zona Neapolelui, iar acesta continea agate scoase de vulcanul Vezuviu. Cu timpul, apa marii a spalat solul vulcanic, ramanand doar pietrele semipretioase, despre care unii spun ca le-au gasit pe plaja golfului de la 2 Mai.

POTOPUL A FOST AICI

Cea mai fascinanta realitate a Marii Negre este scaderea constanta a nivelului salinitatii, ceea ce indica, impreuna cu urmele de locuire descoperite pe platforma continentala, la aproximativ 200 de metri adancime, faptul ca la origini ea a fost un lac cu apa dulce. Marea Mediterana s-a revarsat in lacul cu apa dulce si a luat nastere Portul Euxin. Pentru locuitorii din antichitate, evenimentul a reprezentat un veritabil potop, acesta putand fi sursa povestilor numeroase din vechime, inclusiv a celei biblice.

"Cand eram eu mic, apa avea o salinitate de 17 la mie, iar acum salinitatea e de 11,12 la mie. Daca in 30, 40 de ani a scazut cu atat, e clar ca are tendinta de a reveni la starea initiala, insa legatura directa cu Mediterana o va impiedica. Deci eu cred ca expertii, cum ar fi celebrul Robert Ballard, au avut dreptate cand au spus ca aici a fost un lac ale carui maluri au fost locuite", a incheiat Marasescu.

Octavian-Eugeniu MANU
Sursa: http://cybershamans.blogspot.com

Romania in imagini

Trei dintre cei mai apreciati fotografi romani, Sorin Onisor, Mihai Moiceanu si Bogdan Panait ne ofera imaginea Romaniei lor.

Si eu descriu Romania prin cateva cuvinte inspirate de aceste fotografii:

Frumusete

Traditie

Solitudine

Perspicacitate

Eliberare


Absolut


Fragilitate

Complexitate

Sensibilitate


Sursa: feminis.ro

luni, 29 noiembrie 2010

Vacanta in Maldive - in pericol

Singura descriere care s-ar potrivi acestui grup de insule tropicale luxuriante si indepartate, fiecare cu propriul recif de corali si lagune turcoaz putin adanci, este Raiul pe Pamant. Pe uscat – cocotieri si pomi fructiferi, plaje albe intinse si scoici de toate felurile, sub apa – gradini submarine magice, corali si pesti tropicali.

Timpul petrecut aici te poarta departe departe de relaitatea cotidiana. Te relaxezi si uiti de stres si probleme. Un spa extins as putea spune.

Ceasul biologic se acordeaza la cel al naturii guvernate doar de rasaritul si apusul soarelui; nevoile primare – masa si somnul – nu sunt deloc o problema aici – ma gandesc la fructele exotice si la cum poti adormi leganat de briza, intr-un hamac odihnitor. Corpul se intareste prin sporturi in apa, soare si aer crat. Sufletul renaste la privirea apusurilor spectaculoase, iar mintea se odihneste.

Maldive sau Insulele Maldive, oficial Republica Maldive, este un stat insular format dintr-un grup de atoli din Oceanul Indian, situat la sud-vest de India in Oceanul Indian . Cei 26 de atoli ai arhipelagului formeaza un teritoriu ce contine 1.192 de insule din care 250 sunt locuite.

Maldivele sunt cel mai mic stat asiatic, atat din punct de vedere al populatiei cat si al suprafetei. Este de asemenea statul cu cea mai mica altitudine maxima din lume.

Situate la rascrucea unor drumuri maritime comerciale vechi, insulele au asimilat diverse influente culturale si religioase.

Vestigiile arheologice demonstreaza ca a existat o lunga perioada budista care a atins apogeul intre secolele 12 si 13. Odata cu raspandirea islamului in vestul asiei, arabii si-au extins legaturile comerciale cu sudul Asiei. Acesta influenta araba a dus la convertirea la islamism, in secolul 12. Micul Muzeu National din Male prezinta o gama larga de artefacte budiste si islamice.

Trist, dar adevarat

Una dintre dintre cele mai populare destinatii exotice pentru locuitorii intregii planete, Insulele Maldive, ar putea deschide, in numai cateva decenii, o serie neagra a statelor disparute odata cu cresterea nivelului Oceanului planetar.
Daca media temperaturii atmosferei va creste cu numai doua grade Celsius pana la sfarsitul secolului, „ne temem ca nivelul apelor ameninta chiar existenta natiunii noastre”, deoarece „toate semnele tulburatoare din jurul nostru ne arata ca, incet, dar sigur, marile ne inconjoara si ne invadeaza micul arhipelag”.

Acest avertisment a fost lansat de presedintele Republicii Maldivelor, Maumoon Abdul Gayoom cu ocazia „Zilelor Dezvoltarii Europene” tinute luna aceasta la Lisabona. Tinta mesajului il constituie statele bogate ale lumii, responsabile de cea mai mare cantitate de gaze cu efect de sera.

Acestora, Gayoom nu le-a cerut pur si simplu bani pentru a apara insulele de asaltul apelor, ci masuri concrete care ar putea duce la mentinerea temperaturii planetei in limite cât mai apropiate de cele care au facut posibila existenta umana pe mica lor suprafata in ultimii 3.000 de ani.

La 26 decembrie 2004, devastatorul tsunami din Asia de Sud-Est a acoperit complet Maldivele pentru cateva minute.

Ar fi pacat sa le pierdem, nu?

duminică, 28 noiembrie 2010

Catedrala Sf. Stefan - simbolul Vienei

Atractie centrala a Vienei, Catedrala Sf. Stefan isi intampina vizitatorii cu numeroase simboluri ascunse, ce se cer a fi descifrate.

Stephansdom sau Catedrala Sf Stefan a supravietuit catorva razboaie si a devenit simbolul libertatii Vienei. Cladirea in stil gotic a fost construita in anul 1147. Caracteristica sa principala, acoperisul din tigla taiata sub forma de diamante, a fost adaugat ulterior, in anul 1952.

Cele mai importante evenimente gazduite de catedrala il au ca personaj central pe Mozart, nunta si inmormantarea geniului muzical vienez avand loc intre peretii acesteia.

Impresioneaza:

Turnul inalt de 135 m sau “Batranul Steve”, care permite, dupa urcarea a 343 de trepte in spirlala, admirarea unor panorame surprinzatoare ale orasului.

Turnul Nordic sau Nordturm, neterminat, dar avand adaugate in structura de varf elemente renascentiste; accesul este mai usor, facandu-se prin intermediul unui lift.

Clopotul Pummerin, unul dintre cele mai mari din lume, adapostit de Turnul Nordic, se face auzit in tot orasul in noaptea de Anul Nou.

O5 – simbolul sculptat in piatra, in fata masivei porti frontale are o semnificatie istorica. Numarul 5 provine de a cincea litera a alfabetului, E, care impreuna cu O formeaza OE – abrevierea de la Österreich (Austria), un cod ascuns menit a simboliza rezistenta fata de anexarea Austriei de catre Germania.

Altarul, o piesa impunatoare, parte a tezaurului national.

Amvonul din piatra, aflat in mijlocul naosului, poarta imaginile celor patru Parinti ai Bisericii latine: Ambrosie, Jerome, Grigore si Augustin. Un auto-portret rar al artistului (Anton Pilgram) se afla imediat sub scari. Busola reprezentata in tablou marcheaza punctul de tranzitie spre perioada Renasterii, cand artistii au inceput sa iasa din anonimat, devenind cunoscuti.

Balustrada amvonului este acoperita cu simboluri interesante: soparlele - animale de lumina, reprezentari ale animalelor considerate malefice si "Cainele Domnului" din partea de sus – aveau menirea de a proteja predica de influentele rele. Cercurile delimitate in trei parti, reprezentand Sfanta Treime si cele in patru parti, reprezentand cele patru anotimpuri se desfasoara sus, respectiv jos.

Neobisnuit pentru secolul al 17-lea este si mormantul Imparatului Frederick III, pe care sunt pictate creaturi inspaimantatoare care incearca sa-l trezeasca pe imparat.

Patronul catedralei este Sfantul Stefan, primul martir crestin.

Alaturati-va celor 3 milioane de turisti care viziteaza anual Catedrala Sf. Stefan din Viena.

sâmbătă, 27 noiembrie 2010

Legenda etiopiana

Etiopia este una dintre cele mai interesante destinatii crestine, ramasa necunoscuta din pacate de multi dintre noi. Munti inalti (Addis Ababa este a treia capitala din lume ca altitudine, 2.408 metri), ape foarte albastre si savane. Se spune ca acesta este locul originii omenirii. Etiopia este o tara cu un trecut antic, a carei istorie scrisa dateaza de acum 2000 de ani.

Regina din Saba (Regina Sheba) si Regele Solomon nu sunt doar personaje legendare. In secolul al IV-lea, in timpul Imperiului Axum, a luat nastere Biserica Ortodoxa Etiopiana, aceasta ramanand un pilon al culturii etiopiene, si astazi 51% din populatie apartinad acestei biserici.
Insula de ortodoxie intr-o Africa musulmana sau pagana, Etiopia este acum, cu cei aproape 37 milioane de ortodocsi, a doua tara ortodoxa din lume dupa Rusia. Doar ca saisprezece secole de izolare totala, determinate de conjunctura istorica in care a evoluat, au facut ca Biserica Ortodoxa Etiopiana sa aiba caracteristici unice, particularizante.

Regina din Saba - Regina Sheba este amintita nu doar in Vechiul Testament ( III Regi, cap10 si II Paralipomena, cap 9) dar si in Coran si in legendele etiopiene. Numita Makeda in traditia etiopiana, regina din Saba a ajuns pe tron in secolul zece inainte de Hristos. Simtindu-se nepregatita pentru demnitatea sa, a calatorit la Ierusalim, pentru a observa si a invata regulile statului evreu si pentru a-I pune vestitului, inteleptului Rege Solomon multe intrebari, pe care el le-a dezlegat pe rand, nelasand nimic necunoscut.

Impresionata de intelepciunea si bogatia marelui rege, regina din Saba i-a daruit acestuia 4,5 tone de aur, pietre pretioase si aromate, iar el i-a promis ca ii va da orice lucru pe care aceasta il doreste. Traditia spune ca din relatia celor doi s-a nascut un fiu, regele Menelik I, care s-a intors la Ierusalim de doua ori, prima data cand a implinit 22 de ani si a aflat cine este tatal sau – marele rege Solomon primindu-l cu mare fast, iar doua oara pentru a fi uns rege al Etiopiei de catre chiar tatal sau.

Se pare ca la intoarcere Menelik I a adus in Etiopia nu doar pe fiul marelui preot evreu cu o escorta extrem de numeroasa de nobili evrei, dar a adus si Chivotul Legamantului (in care se aflau Tablele Legii date de Dumnezeu lui Moise), pe care Statul Etiopian pretinde ca il detine, in original, pana astazi.

Datorita acestor evenimente, etiopienii ajung sa fie "popor ales", onoare intarita prin acceptarea crestinismului ca religie de stat inca din secolul 4, in timpul Regatului de la Axum, al carui fondator este insasi Regele Menelik I. O serie de victorii impotriva musulmanilor a dat Regatului cu capitala la Axum control asupra drumurilor comerciale spre Marea Rosie, devenind cel mai puternic stat intre Imperiul Roman de Rasarit si Persia, cu legaturi comerciale cu Grecia, India, Arabia, Roma, Egipt.

Realizarile politice si economice ale acestei dinastii crestine care are descendenti in linie dreapta de la regele Solomon si fiul sau Menelik I continua pana in epoca moderna, pana in anul 1974, cand progresistul rege Haile Selassie a fost inlaturat printr-o sangeroasa lovitura de stat.

Cascada Nilul Albastru
Sursa: http://www.crestinortodox.ro/pelerinaje/pelerinaj-etiopia-ortodoxa-96958.html