141 x 376 cm
Muzeul de Arte Frumoase, Boston
sursa
Muzeul de Arte Frumoase, Boston
sursa
Tabloul reprezinta o alegorie despre Călatoria vieţii (Varstele omului). Ca şi in alte lucrari, personajele sunt inspirate din locuitorii insulelor salbatice care îl fascinau atat de mult pe artist, plasate pe un fundal natural exotic.
În partea dreapta a compoziţiei, apare un contrast puternic între cele doua femei. Cea în varstă, cu parul alb şi capul în maini are o atitudine tristă, resemnată, ducandu-ne cu gandul la degradarea omului, la apropierea morţii, iar cea tanară de langă ea, cu piele netedă, fermă şi par bogat, simbolizează tinereţea, perioada de glorie a omului, în special a femeii, care este atrăgătoare şi plină de vitalitate, constientă totuşi că acest lucru nu va dura la infinit.
Idolul apare şi în acest tablou, ţinand braţele ridicate, indicand Nevăzutul şi amintind de inevitabilitatea morţii.
În partea dreapta a compoziţiei, apare un contrast puternic între cele doua femei. Cea în varstă, cu parul alb şi capul în maini are o atitudine tristă, resemnată, ducandu-ne cu gandul la degradarea omului, la apropierea morţii, iar cea tanară de langă ea, cu piele netedă, fermă şi par bogat, simbolizează tinereţea, perioada de glorie a omului, în special a femeii, care este atrăgătoare şi plină de vitalitate, constientă totuşi că acest lucru nu va dura la infinit.
Idolul apare şi în acest tablou, ţinand braţele ridicate, indicand Nevăzutul şi amintind de inevitabilitatea morţii.
De unde venim? Cine suntem? Încotro mergem?
detaliu
Paul Gauguin, 1897
sursa
detaliu
Paul Gauguin, 1897
sursa
Personajul central este culegătorul de fructe, simbolizand plăcerile vieţii. Pe mine ma duce cu gandul la episodul cu Eva si pomul cunoaşterii, mărul fiind înlocuit cu mango.
Personajele din dreapta culegătorului fac schimb de ganduri. un personaj aşezat, cu picioarele încrucişate, îşi ridică braţul, şocat de acea pereche care îndrazneşte să se gandească la lecţiile oferite de destin.
Personajele din dreapta culegătorului fac schimb de ganduri. un personaj aşezat, cu picioarele încrucişate, îşi ridică braţul, şocat de acea pereche care îndrazneşte să se gandească la lecţiile oferite de destin.
De unde venim? Cine suntem? Încotro mergem?
detaliu
Paul Gauguin, 1897
sursa
detaliu
Paul Gauguin, 1897
sursa
Copilul, aflat langă parinţii săi, reprezintă speranţa, începutul vieţii. Langă tanărul cuplu se află o a treia persoană, un bărbat privind spre femeie, semnificand adulterul, slabiciunile fiinţei umane. Poate fi un posibil autoportret al artistului.
Bibliografie: Revista Art Gallery, nr. 17, Editura de Agostini
sursa pozelor: Olga's Gallery
Sursa articol: http://istoria-artei.blogspot.ro/2009/06/de-unde-venim-cine-suntem-incotro-ne.html
Bibliografie: Revista Art Gallery, nr. 17, Editura de Agostini
sursa pozelor: Olga's Gallery
Sursa articol: http://istoria-artei.blogspot.ro/2009/06/de-unde-venim-cine-suntem-incotro-ne.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu