Transalpina este cel mai inalt drum rutier din Romania si chiar din intregul lant al Muntilor Carpati, atat din Romania cat si din afara ei, atingand altitudinea maxima in Pasul Urdele, la 2145 m. Drumul face legatura intre orasele Novaci din judetul Gorj si Sebes din judetul Alba. Fiind un drum alpin, este inchis pe perioada iernii.
Soseaua traverseaza Muntii Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului, aflandu-se intre acestea. Desi este mai inalta, mai veche si mai frumoasa decat Transfagarasanul, este mai putin cunoscuta deoarece Transalpina, cu toate ca este catalogat drum national, DN 67c (partial), nu a fost pana in 2009 niciodata asfaltata.
Transalpina a fost cosntruita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea Razboi Mondial, dupa carea a fost uitata.
Faptul ca a fost uitata si a devenit un drum greu de parcurs a ajutat Transalpina sa-si pastreze neatinsa salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au. Este printre putinele drumuri din tara pe care se poata ajunge cu masina pana la.....nori si chiar deasupra lor.
Linia violet reprezinta traseul original al Transalpinei, asa cum a fost ea inaugurata de Regele Carol al -II-lea in 1938.
Linia violet dubla dintre Obarsia Lotrului si Ranca reprezinta zona cea mai frumoasa din Transalpina (Adevarata Transalpina). Aceasta este zona care face Transalpina inedita, drumul serpuind pe creste aproape 30 de Km la 2000 m altitudine.
Sursa: http://www.transalpina.biz/
Soseaua traverseaza Muntii Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului, aflandu-se intre acestea. Desi este mai inalta, mai veche si mai frumoasa decat Transfagarasanul, este mai putin cunoscuta deoarece Transalpina, cu toate ca este catalogat drum national, DN 67c (partial), nu a fost pana in 2009 niciodata asfaltata.
Transalpina a fost cosntruita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea Razboi Mondial, dupa carea a fost uitata.
Faptul ca a fost uitata si a devenit un drum greu de parcurs a ajutat Transalpina sa-si pastreze neatinsa salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au. Este printre putinele drumuri din tara pe care se poata ajunge cu masina pana la.....nori si chiar deasupra lor.
Linia violet reprezinta traseul original al Transalpinei, asa cum a fost ea inaugurata de Regele Carol al -II-lea in 1938.
Linia violet dubla dintre Obarsia Lotrului si Ranca reprezinta zona cea mai frumoasa din Transalpina (Adevarata Transalpina). Aceasta este zona care face Transalpina inedita, drumul serpuind pe creste aproape 30 de Km la 2000 m altitudine.
Sursa: http://www.transalpina.biz/
2 comentarii:
foarte frumos!
Si eu am traversat Transalpina in urma cu cca. 2 saptamani - peisajele sunt aproape ametitoare !
Ce m-a intristat a fost mizeria din zona Obarsia Lotrului (o gramada de tabere de culegatori de fructe de padure, prin munti de gunoaie, rufe puse la uscat, noroaie, camioane, utilaje, etc.)
Trimiteți un comentariu